Jak na virální obsah na sociálních sítích?

Kdo umí vytvářet poutavý obsah, může výrazně snížit své náklady na marketing. Lidé jej zdarma sdílejí mezi své přátele, komentují jej a zvyšují známost vaší značky. Abyste toho dosáhli, nemusíte být zrovna Ladislav Zibura, TMBK, nebo mít v reklamě Lukáše Pavláska. I malé a střední firmy mohou udělat virální obsah, který zaujme jejich cílovou skupinu.

Historky z natáčení

U sebevíce béčkového filmu najdete Film o filmu. Lidé zkrátka chtějí vidět za oponu a vy byste jim to měli umožnit. Máte e-shop, ukažte vybalování zboží. Nebojte se ukázat ani fotografie z teambuildingů.

My sami s tím v posledních měsících velmi experimentujeme a máme úspěchy. Například naše vánoční video, kde jsme při zdobení firemního stromku rozbili ozdoby, mělo dosah několika tisíc uživatelů bez jediné koruny investované do jeho propagace.

Prodává to?

Ani velmi originální obsah obvykle nezpůsobí okamžitý nárůst tržeb. O ten zde však nejde. Virální obsah má totiž především 2 účinky:

  1. posilování povědomí o značce a její identitě;
  2. zvýšení zasáhnutého okruhu uživatelů.

Pokud tedy děláte svou přítomnost na sociálních sítí správně, můžete postupem času tyto nalákané uživatele přesvědčit, aby si zakoupili vaše zboží/služby, a tím dosáhnout nárůstu tržeb. Je to však běh na trochu delší trať.

Virální, ne trapný

Pamatujte, že vaším cílem není pozornost za každou cenu, ale posilování pozitivního obrazu značky. Proto nevytvářejte obsah, kterým byste se shazovali. Ne všechno, co lidé sdílejí, považují za pozitivní. Něčemu se prostě jen chtějí vysmát. Obecně udávaným příkladem je například propagace značky nápojů Smarty Drink vlastněné legendou z Nagana Dominikem Haškem či náborový klip Everybody do školky.

 

Pořád váháte, jak vytvořit poutavý obsah na sociálních sítích? Napište nám na office@freshservices.cz a rádi vám s tím pomůžeme.